یک شرکت بعد از به ثبت رسیدن و شروع فعالیت، ممکن است بارها دچار تغییرات ریز و درشت شود. یا حتی شرایط و قوانین آن به صورت ارادی یا اجباری تغییر کند تا شرکت بتواند خود را با تحولات اقتصادی داخل و خارج تطابق بدهد. ثبت کلهر به طور کامل تغییرات شرکت را برای شما شرح میدهیم و نحوه ثبت آن و مدارک لازم برای آن را با شما به اشتراک میگذاریم. در واقع تلاش میکنیم که تمام مراحل ثبت تغییرات شرکتها در سامانه اداره ثبت شرکتها را به سادگی و سهولت در کمترین زمان ممکن برای شما انجام دهیم. با مشاورین ما در تماس باشید. مشاوران ما در تمامی ساعات کاری پاسخگوی هرگونه سوال در زمینه ثبت تغییرات شرکت و هرگونه سوال دیگری در زمینه ثبت شرکت و برند و امور حقوقی هستند.
زمانی که یک شرکت ثبت میشود، ممکن است به هر دلیلی تغییراتی در شرکت رخ بدهد. در واقع، شرکت یک بار ثبت میشود، اما دهها و صدها بار تغییرات داوطلبانه و اجباری درمورد آن صورت میگیرد. تمامی تغییرات و تصمیمات شرکتها در مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیات مدیره صورت میگیرد.
تمامی تغییرات ایجاد شده در شرکت؛ مانند تغییرات اساسنامه، تغییر در سرمایه شرکت مانند کاهش یا افزایش سرمایه، انحلال شرکت، ورود و خروج شرکا، تغییر اعضای هیات مدیره یا تغییر سمت آنها، تغییر حق امضا، انتقال سهام و … باید به ثبت برسد. زمانیکه هر کدام از تغییرات مورد ذکر در شرکت شما اتخاذ شد، باید صورتجلسه مربوط به آن را تکمیل و سپس در سامانه اداره ثبت شرکتها در بخش صورتجلسه تغییرات اطلاعات لازم را تکمیل کنید و فرم صورتجلسه را برای ثبت کلهر ارسال کنید. به این ترتیب تغییرات ایجاد شده در شرکت به اطلاع اداره ثبت شرکتها میرسد.
تغییر و تمدید اعضای هیات مدیره و بازرسین: در صورتی که یک شرکت تغییری در اعضای هیات مدیره خود داشته باشد ( تغییر در تعداد یا سمت اعضا ) باید به اطلاع اداره ثبت شرکتها برساند.
حق امضا: هر گونه تغییر در حق امضا باید در مجمع عمومی فوق العاده یا جلسه اعضای هیات مدیره مطرح شود و در صورت تایید اعضای هیات مدیره صورتجلسه شود.
نقل و انتقال سهام: تصمیم گیری برای هر گونه نقل و انتقال سهام از وظایف مجمع عمومی فوق العاده میباشد. نقل و انتقال سهم در شرکتهای سهامی کاملا آزادانه است. یعنی شریک میتواند هر زمان که بخواهد با انتقال سهمش از شرکت خارج شود. در زمینه مقررات انتقال سهام، بین شرکتهای سهامی عام و خاص تفاوتهایی وجود دارد که در مقاله ” نقل و انتقال سهام” به طور مفصل توضیح دادهایم.
تغییر آدرس شرکت: در صورتی که شرکت تصمیم بر تغییر آدرس خود گرفت، باید تغییر آدرس را به اطلاع اداره ثبت شرکتها برساند. تغییر آدرس شرکت از وظایف مجمع عمومی فوق العاده میباشد.
تغییر در سرمایه شرکت مانند کاهش سرمایه یا افزایش سرمایه شرکت: افزایش تعداد سهام شرکتهای سهامی و افزایش سرمایه ناشی از ورود و خروج شریک به سایر، از وظایف مجمع عمومی فوق العاده است که باید به اطلاع اداره ثبت شرکتها برسد.
ادغام یا تغییر در موضوع شرکت: اگر موضوع فعالیت شرکت بنا به هر دلیلی تغییر کند، این تغییر پس از تنظیم صورتجلسه در مجمع عمومی فوق العاده باید به اطلاع اداره ثبت شرکتها برسد.
ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت: در صورتی که شرکت بخواهد یک شعبه یا نمایندگی در محلهای دیگری ثبت کند؛ باید به عنوان ثبت شعبه یا نمایندگی در بخش تغییرات شرکت حتما به اطلاع اداره ثبت شرکتها برسد.
شرکتهایی که موضوع فعالیت آنها نیاز به مجوز دارند، باید تغییرات شرکت خود را به تایید پایگاه اطلاع رسانی مجوزهای کسب و کار برسانند. سپس تغییرات شرکت خود را به همراه اصل مدارک و مجوز به اداره ثبت شرکتها بفرستند. اگر همزمان چند تغییر در شرکت بوجود بیاید؛ مثلا: تغییر آدرس، تغییر در سهام و… باید برای هر کدام از این تغییرات صورتجلسه جداگانه تنظیم شود.
شرکتهایی که موضوع فعالیت آنها برای ثبت نیاز به مجوز داشته باشد، باید قبل از ثبت تغییرات در اداره ثبت شرکتها به مراجع صدور مجوز مراجعه و مجوز خود را تغییر دهند.
مراجعه به سامانه اداره ثبت شرکتها و انجام مراحل ثبت تغییرات و دریافت کد پیگیری
ارسال اصل مدارک و مستندات لازم از طریق پست به اداره ثبت کلهر و موسسات غیر تجاری محل اقامتگاه قانونی شرکت متقاضی
مطابقت دادن مدارک و مستندات متقاضی با فایل الکترونیکی مربوط توسط ثبت کلهر
چنانچه مورد تقاضا منطبق با مقررات نباشد و یا نقص در مستندات و مدارک وجود داشته باشد، مراتب برای برطرف کردن نواقص به متقاضی اطلاع داده میشود. متقاضی موظف است ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به رفع نواقص اعلام شده اقدام کند. در غیر اینصورت مدارک و مستندات ارسالی از طریق پست اعاده و ادامه رسیدگی به مورد تقاضا منوط به ورود مجدد اطلاعات به سامانه و اخذ کد پیگیری جدید است.
در مورد ثبت تغییرات شرکتها و موسسات غیر تجاری که در گذشته در اداره ثبت خارج از مرکز استان به ثبت رسیدهاند، اداره ثبت شرکتهای مراکز استانها ابتدا پرونده مربوطه را از مرجع ثبت کننده درخواست میکند. سپس مراحل ثبت تغییرات را مطابق ضوابط صورت میدهد.
پس از بررسی و تایید کارشناس تقاضاهای واصله در اداره ثبت شرکتها و غیر تجاری مرکز استان به شرح زیر انجام میشود.
اداره ثبت شرکتها پیش نویس سند ثبت تغییرات شخص حقوقی را در سامانه تهیه میکنند و موضوعات آن را به صورت الکترونیک به اطلاع متقاضی میرسانند.
متقاضی پس از ملاحظه مفاد پیشنویس سند برای پرداخت حقوق دولتی و امضای نسخه چاپی آن به اداره ثبت شرکتها مراجعه مینماید.
اداره ثبت شرکتها با احراز هویت ذی سمت و اطمینان از وصول حقوق دولتی دو نسخه از سند نهایی را چاپ میکند. سپس به امضای ذی سمت میرساند و در دفتر الکترونیک مربوط در سامانه ثبت میکند. نسخه امضا شده سند نهایی بعد از اسکن، در پرونده الکترونیک ثبت میشود و شخص حقوقی یک نسخه ازآن را به متقاضی تحویل میدهند.
در صورتی که محل سکونت شخص حقوقی مورد تقاضا، شهرستانی غیر از مرکز استان باشد، اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری مرکز آن استان، پیشنویس سند تولید شده را برای احراز هویت و دریافت امضای ذی سمت، از طریق سامانه به اداره ثبت شهرستان محل اقامت قانونی شخص حقوقی ارسال و مراتب را از طریق پیام کوتاه به متقاضی اعلام میشود.مرحله نهایی ثبت تغییرات شرکتها و موسسات غیر تجاری در سامانه و الحاق اسکن سند، امضا شده است؛ که سابقه ثبت الکترونیکی شخص حقوقی بوسیله ثبت شرکتها در مرکز آن استان انجام میشود.
متقاضی موظف است، برای پیگیری مراحل انتشار آگهی و پرداخت هزینههای مربوط از طریق درگاه اختصاصی روزنامه رسمی با استفاده از کد پیگیری بالای آگهی تاسیس اقدام کند. آگهی ثبتی مورد نظر پس از ۷ روز کاری در سایت روزنامه رسمی منتشر و به اطلاع عموم خواهد رسید.
– کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمام شرکای جدید
– اصل مدارک شناسایی افرادی که خارج میشوند و حضور اشخاص خروجی در دفاتر اداره ثبت شرکتها جهت امضاء
– لیست شرکا با میزان سهامشان
– کپی از روزنامه آخرین تغییرات شرکت و هیأت مدیره
– کپی از اساسنامه شرکت
– حضور تمامی شرکا و مدیر در صورت انحلال شرکت
– ثبت صورتجلسه انتخاب اعضا هیئت مدیره در قزوین
– ثبت صورتجلسه نقل و انتقال سهام شرکت در قزوین
– ثبت صورتجلسه تغییر موضوع فعالیت شرکت در قزوین
– ثبت صورتجلسه افزایش سرمایه شرکت در قزوین
– ثبت صورتجلسه ورود و خروج شرکا شرکت در قزوین
– ثبت صورتجلسه تغییر آدرس شرکت در قزوین
– ثبت تغییرات شرکت در تاکستان
– ثبت تغییرات شرکت در آبیک
– ثبت تغییرات شرکت در بوئین زهرا
– ثبت تغییرات شرکت در الوند
– ثبت تغییرات شرکت در آوج
ثبت کلهر کاملا آگاه و آماده خدمتگزاری در زمینه انجام کلیه امور ثبتی و حقوقی در بخش ثبت شرکتها و برندهای مورد نظر شما
تنها کافیست با مشاورین و متخصصین ما در این زمینه در ارتباط باشید.
راههای ارتباطی ما با شما در اینجاست.
شنبه, 18 مرداد 99
8 ماه پیش
10 ماه پیش
2 سال پیش
مدارک لازم برای ثبت تغییرات شرکت در قزوین– کپی برابر اصل مدارک شناسایی تمام شرکای جدید– اصل مدارک شناسا...