ثبت شرکت بین المللی، در واقع این شرکتها شرکتهایی که محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر میکنند و یا خدمات ارائه میدهند، بین المللی هستند. این شرکتها در ابتدا وارد بازارهایی میشوند که از نظر فرهنگی و اقتصادی اختلاف کمی باهم دارند. شرکتهای جهانی در دهها کشور سرمایه گذاری کردهاند اما معمولا یک دفتر مرکزی را در کشور خودشان دارند. کمپینهای تبلیغاتی این کمپانیهای فرا، مرزی اغلب با یک پیام و با زبانهای متفاوت جهان را پوشش میدهد، تا در یک تلاش اختلافات در سلیقهها و ترجیحات محلی را مرتفع سازند. مدیریت کمپانیهای فرا، مرزی اغلب بسیار پیچیده است. آنها مستقیما در دهها کشور سرمایه گذاری میکنند و فشار زیادی را هم برای کاهش قیمت و هم برای پاسخگویی محلی متحمل میشوند. این شرکتها ممکن است یک دفتر جهانی داشته باشند، اما آنها قدرت تصمیم گیری را در دفاتر ملی مختلف تقسیم میکنند. در کنار فعالیتی که این شرکتها در سطح جهانی انجام میدهند؛ اما از نظر ثبت شرکت تابع قانون کشور محل خود هستند. بنابراین شرکتهای فرعی طبق قوانین داخلی کشوری که شرکت در آن ثبت شده باید عمل کنند و در کنار آن از دستورالعمل های صادرشده از شرکت مادر باید پیروی کنند. در صورتیکه در روابط بین شرکت مادر و شرکتهای تابعه اختلافی وجود داشته باشد، حقوق بینالملل خصوصی به حل نزاع میپردازد و با توجه به قواعد بینالملل خصوصی مشکل رفع میشود.
1. ارائه درخواست به اداره ثبت علائم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر جهت ثبت شرکت بین المللی
2. تکمیل فرم مخصوص به زبان انگلیسی
3. کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و دارندگان حق امضای شرکت
4. روزنامه تأسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی
5. ارائه کپی برابر اصل گواهی ثبت برند
6. ارائه اظهارنامه یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری در ایران جهت رویت و کپی آن برای ثبت در پرونده
7. تهیه معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت که به امضاء مدیران و دارندگان حق امضا با مهر شرکت رسیده باشد.
8. رسید پرداخت هزینههای ثبت که توسط اداره ثبت شرکتهای بین المللی در کشور مقصد صورت میگیرد.
9. ارائه وکالت نامه اگر کارها توسط وکیل انجام شود.
نکته: برای ثبت شرکت بین المللی اخذ تصدیق نامه در ایران الزامی است.
ثبت کمپانی فرا، مرزی برای افرادی که میخواهند تجارت خود را در دیگر کشورها در سطح بین المللی گسترش دهند، ممکن است تصمیم مشکلی باشد. در نظر گرفتن تمام مزایا و معایب برای گرفتن تصمیم درست، ضروری است.
1. به دست آوردن مشتریان جدید:
ممکن است شما یک ایده خوب از عملکرد تجارت در وطن خود داشته باشید، اما مشخص نیست که چقدر مشتری و متقاضی میتواند در یک مکان جدید به شما مراجعه کند، دوراندیشیهای سرمایه گذاری به طرز چشمگیری گسترش پیدا میکند و حتی ممکن است یک اشتیاق برای محصولات و خدمات شما باشند که میتواند فراتر از مشتریان شما در وطنتان باشد.
2. گسترش ریسک تجاری:
اگر تجارت شما در یک مکان با مشکلات سختی روبرو شود، ادامه فعالیت در کشور دیگر مقداری از فشار را کم میکند. هرچه در کشورهای بیشتری حضور داشته باشید، فراز و نشیب تجارت شما بیشتر شده و مدیریت آسانتری را خواهید داشت.
3. دستیابی به استعدادهای جدید:
ممکن است موفقیت شرکت شما به همان اندازه، به مردمی که با آنها کار میکنید، به فعالیتها و تصمیمات شخصی شما بستگی داشته باشد. گسترش در یک مکان بینالمللی میتواند امکان دسترسی به کارمندان ارزشمند و با استعداد و همکاران تجاری جدید را بدهد. این افراد میتوانند سرمایهگذاری شما را به سطح بعدی سوق دهند.
4. تقویت و شناخته شدن برند:
گسترش تجارت، در خارج از کشور، باعث افزایش دید و در نتیجه ارزش برند شما با نام و لوگو و خصوصیات شما خواهد شد. شما میتوانید از رشد و پیشرفت شهرت بینالمللی استفاده کنید و مشتریان جدید شما در مکان مورد نظر، تجارت شما را یک اعتبار بزرگ میکنند. همچنین شما فرصتی بزرگ برای دستیابی به مالکیت فکری، علائم تجاری و کپی رایت به مناطق جدید را دارید.
5. جذب سرمایهگذاری خارجی:
شرکتهای سرمایهگذاری و اشخاص با مقدار زیادی از پول سرمایهگذاری موجود در برخی مناطق به طور مساوی در سراسر جهان توزیع نشدهاند. بسته به کشورهای هدف برای توسعه شرکت، متوجه میشوید که رشد تجارت شما به صورت بینالمللی، امکان دسترسی به سرمایه بسیار بیشتر از آنچه که در مکان مبدأ شما وجود دارد را میدهد. اطلاعات برای تشخیص اینکه کدام کشورها بهترین و بدترین فرصت برای صندوق سرمایهگذاری هستند، به سادگی در دسترس است.
6. ایجاد مصونیت نسبت به تمایلات:
هیچ تجارتی نمیخواهد تا در شرایطی قرار گیرد که بعدا متوجه شود محصول یا خدمات اصلی آن از سبک معین خود خارج شده است. حضور در بیش از یک کشور میتواند به شما در دور کردن تمایلات کمک کند. یک محصول یا خدمتی که در یک کشور از مد افتاده است، ممکن است در کشور دیگر پررونق باشد و باعث ذخیره زمان شما در رویکرد مجدد شود.
7. جلب اعتماد بیشتر مشتری:
مزیت گسترش فیزیکی یک شرکت در مقایسه با فروش کالاها از راه دور از طریق تجارت الکترونیکی در کشور هدف این است که اگر شما یک دفتر یا فروشگاه بومی ثبت شده در کشور خارجی داشته باشید اعتماد مشتریان شما به این شرکت بیشتر میشود.
برای آشنایی بیشتر با شرایط ثبت شرکت در کوتاهترین زمان با کارشناسان ثبت کلهر تماس بگیرید.
1. قوانین و مقررات خارجی:
گسترش تجارت بینالمللی اصولا به مدارک گیج کننده خلاصه نمیشود، زیرا هر کشوری قوانین مالیاتی و استخدامی خود را به اندازه ثبت تجارت و در نظرگیری علائم تجاری و فرمهایی که باید به یک زبان خارجی پر شود، شامل میشود.
2. زبان رایج کشور هدف:
بیش از سه چهارم از 195 کشور جهان به زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی خود صحبت نمیکنند. و حتی اگر شما شرکت خود را در یکی از کشورهایی که زبان دوم آن انگلیسی است، گسترش دهید لازم است تا زبان محلی آن را بیاموزید، تا بتوانید با مشتریان جدید خود ارتباط برقرار کنید. نباید از خدمات ترجمه و بومیسازی غافل شوید. البته که شرکتهای بسیاری به دلیل ترجمه ضعیف بانی تبلیغ منفی در تجارت خود شدهاند.
3. نظارت بر نواسانات ارزی:
ارزش پول کشور شما در هر زمان به کشور هدف بستگی دارد که میتواند اهمیت ویژهای در موفقیت تجارت شما داشته باشد. اگر ارزش پول شما در مقایسه با کشور هدف پایین باشد، به شما اجازه میدهد تا قیمت رقابتی در مکان ثانویه را ارائه دهید. در واقع مشتریان با ارز ضعیفتر برای تهیه محصولات شما تلاش خواهند کرد. این ممکن است شما را مجبور کند تا قیمت خود را کاهش دهید یا فروش کمتری داشته باشید. از طرف دیگر، ممکن است صاحبان تجاری باهوش قادر باشند تا سفارشات خرید خود را به وقت خود اختصاص دهند تا در یک زمان مطلوب در نوسانات ارزی، پول خود را افزایش دهند
4. کاهش ریسک اعتباری:
یک مشتری محلی که در صورت حساب خود کوتاهی میکند، میتواند مشکلات جدی ایجاد کند. اما این مسئله برای مشتریان خارجی دو برابر میشود، زیرا ممکن است بسته به موقعیت مکانی، ضمانتی برای شما وجود نداشته باشد تا شما را قادر سازد بدهیهای معوق را از مشتریان باز پس گیرید. این به عنوان ریسک اعتباری شناخته شده است و راه حل آن ممکن است شناسایی رتبه اعتباری از چشم اندازهای جدید در پیش رو یا اخذ بیمه اعتبار تجاری باشد.
با توجه به اینکه قصد ثبت شرکت در چه کشوری را دارید هزینه ثبت شرکت متفاوت خواهد بود. آسیایی یا اروپایی بودن کشور مورد نظر روی هزینه تاثیر گذار است. هزینه ثبت در کشورهای اروپایی به مراتب بالاتر است.
پنجشنبه, 16 بهمن 99
8 ماه پیش
10 ماه پیش
2 سال پیش
شما هر شرکتی را به ثبت برسانید، بعد از آن که یک بار ثبت شد، میتوانید آن را تغییر دهید. ...