آیا درباره ثبت تغییرات شرکت در سال 1400 اطلاعاتی دارید؟ در این مقاله یا ما همراه باشید تا با نحوه تنظیم صورتجلسه تغییرات شرکت، مراحل ثبت تغییرات شرکت، مدارک ثبت تغییرات شرکت و هزینه تغییرات شرکت به طور کامل آشنا شوید.
گاهی بعد از ثبت یک شرکت ممکن است صاحبان آن شرکت یا مؤسسه تصمیم بگیرند در شرکت تغییراتی ایجاد کنند، مثلاً تغییر آدرس شرکت یکی از این تغییرات است. به منظور ایجاد هر نوع تغییر در شرکت باید جلسهای با حضور صاحبان شرکت تشکیل شود و بعد از اتخاذ تصمیم، به اداره ثبت شرکتها اعلام شود، بعد هزینه تغییرات شرکت پرداخت شود، سپس صورتجلسهای حاوی تغییرات مورد نظر تنظیم و به اداره ثبت شرکتها ارسال شود تا تغییر مورد نظر ثبت و به اطلاع تمام افراد حقیقی و حقوقی لازم از جمله: روزنامه رسمی، روزنامه کثیر الانتشار، اداره مالیات و بانکها برسد. بعد از اینکه اداره ثبت شرکتها موضوع را تأیید کرد، در روزنامه رسمی و روزنامه کثیر الانتشار به منظور اطلاع رسانی افراد حقیقی و حقوقی منتشر میشود. تنظیم صورتجلسات تغییرات باید کاملاً بی نقص انجام شود زیرا کوچکترین اشتباه در آن باعث رد صورتجلسات و یا انجام تغییرات اشتباه برای شرکت میشود. در نتیجه بهتر است تنظیم آن را به مؤسسات یا افرادی که در این امر تخصص دارند بسپارید. مؤسسه ثبت کلهر متخصص در تنظیم صورتجلسات، اخذ کارت بازرگانی و رتبه بنـدی شرکتها با سابقه چندین ساله در امر ثبت شرکت و برند پیشنهاد ما به شماست.
برای ایجاد تغییرات در شرکت، باید یک صورتجلسه تنظیم شود و به امضای تمام اعضای هیئت مدیره سازمان برسد. هنگام تشکیل جلسه یک ماه زمان دارید تا صورتجلسه را به اداره ثبت شرکتها ارسال کنید. سازمانهایی برای فعالیت خود مجوز از ارگانهای مختلف دولتی دارند، برای تغییرات شرکت هم نیاز به مجوز از همان سازمان را دارند. ثبت تغییرات اساسی مثل آدرس، اسم و موضوع فعالیت شرکت را باید از طریق مجمع عمومی فوق العاده اقدام کرد. بعد از انجام این اقدامات، باید صورتجلسه را با مدارک مورد نیاز، به آدرس ثبت شرکتها ارسال کنید تا مورد بررسی قرار گیرد. قبل ارسال متن صورتجلسه به سازمان ثبت شرکتها، باید به آدرس سایت این شرکت مراجعه و متن مورد نظر را بنویسید. ارسال این صورتجلسه به آدرس پستی سازمان به قصد رویت کامل مجوز و امضاهای اعضای هیئت مدیره است.
برای اقدام به ثبت تغییرات شرکت به موافقت تمامی اعضاء نیاز است. ثبت تغییرات شرکت نیاز به مدارک خاصی دارد از جمله:
1. ثبت تغییرات شرکت از طریق تشکیل مجمع عمومی فوق العاده
2. از طریق تشکیل مجمع عمومی عادی
3. ثبت تغییرات شرکت از طریق هیئت مدیره
در مرحله اول برای انجام ثبت تغییرات شرکتها و مؤسسات غیرتجاری باید فرم مربوطه را در سامانه اینترنتی http://irsherkat.ssaa.ir تکمیل کنید. اگر ثبت تغییرات شرکت خود را بهصورت اینترنتی در این سایت انجام دهید، مراحل را باید گام به گام تکمیل کنید:
1. قدم اول وارد کردن اطلاعات شرکت است، مثل شماره ثبت، شناسه ملی شرکت و نوع شرکت
2. قدم دوم تکمیل مشخصات شخصی متقاضی، تکمیل اطلاعاتی مثل نوع صورتجلسه شرکت، که به یکی از روشهای مجمع عمومی عادی، مجمع عمومی سالیانه، مجمع عمومی فوق العاده بوده است، تعیین وکیل، تاریخ برگزاری جلسه، پس از تکمیل این مراحل، فیلد پذیرش موقت را انتخاب کرده بعد به شما یک شماره 19 رقمی داده میشود.
3. قدم سوم تعیین نوع تصمیم جلسه و انتخاب گزینه افزودن تصمیم جلسه است.
4. در قدم چهارم، برای تغییر نام شرکت، باید 5 نام را به ترتیب الویت در لیست مورد نظر انتخاب کنید.
5. قدم بعدی نوشتن اسامی اعضای حاضر در جلسه به همراه سمت آنها( سهامدار یا وکیل بودن) قید کردن شماره ملی متقاضی و تکمیل اطلاعات شخصی است.
6. در قدم بعدی باید با توجه به نوع صورتجلسه، مدارک لازم را در قسمت تعیین شده بارگزاری کنید، سپس متن صورتجلسه را آماده و گزینه پذیرش نهایی را انتخاب کنید.
7. در قدم آخر شما باید نسخه اصلی صورتجلسه و ضمائم آن را حداکثر تا سه روز کاری به آدرسی که مشخص شده ارسال کنید.
مطابق ماده 9 قانون تجارت، انتشار تغییراتی را که در وضعیت شرکت ثبت شده ایجاد میشود ضروری است. نتیجه عدم انتشار مواردی که نظامنامه به عهده مدیران گذاشته این است که مدیران ممکن است به خاطر خطای خود، مطابق قواعد عام، محکوم به جبران خسارت اشخاص ثالث شوند و اشخاص ثالث میتوانند تأثیر این تغییرات را نادیده بگیرند، البته تغییراتی که به اشخاص ثالث اطلاع داده نشده، برایشان قابل استناد نیست.
شما بعد از ثبت صورتجلسه تغییرات شرکت در سامانه و پذیرش نهایی ظرف 3 روز باید اقدام به پست مدارک کنید. در صورت انجام بی نقص همه مراحل، ثبت تغییرات شرکت 10 روز کاری زمان میبرد. لازم به ذکر است که اگر بخواهید ثبت تغییرات را در سایت به صورت شخصی انجام دهید، زمان زیادی صرف خواهد شد. برای صرفهجویی در وقت و سرعت بخشیدن به انجام امور میتوانید به مؤسسه ثبت کلهر مراجعه کنید و این کار را به متخصصان ما محول کنید؛ زیرا اقدام از طریق شرکت ثبتی باعث تسریع در روند رسیدگی به پرونده شما میشود. جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید از مشاوره رایگان این مؤسسه استفاده و با کارشناسان ما در تماس باشید.
تغییراتی یک شرکت در طول مدت فعالیت خود ممکن است داشته باشد:
تغییر و تمدید اعضای هیئت مدیره و بازرسین، تغییر آدرس شرکت، ثبت شعبه یا نمایندگی شرکت، تغییر در سرمایه شرکت مانند کاهش سرمایه یا افزایش سرمایه شرکت، نقل و انتقال سهام، حق امضاء، انحلال شرکت
بررسی هزینه ثبت تغییرات شرکت یکی از مهمترین اقداماتی است که متقاضیان ثبت تغییرات شرکتها انجام میدهند و اطلاع دقیق و بهروز از هزینههای ثبت شرکت به تجربه و اطلاعات کافی از آئین نامهها و دستورالعملهای اداره ثبت شرکتها و انجام مستمر و هر روزه امور ثبت شرکت است.
هزینه ثبت تغییرات شرکت به دو عامل بستگی دارد:
1. هزینه ثبت تغییرات شرکت را نوع ثبت تغییرات شرکت با توجه به تعداد صورتجلسات تعیین میکند. ثبت تغییرات شرکت و تنظیم هر صورتجلسه و هزینه آگهی تغییرات، تقریباً 350 تا 500 هزار تومان هزینه دارد. توجه داشته باشید که تنظیم صورتجلسات است با هم متفاوت است و قیمتهای یکسانی ندارد. البته تشخیص تعداد صورتجلسات یک امر تخصصی است.
2. روزنامه رسمی تغییرات شرکت
کارشناسان مؤسسه ثبت کلهر آماده ارائه مشاورههای تخصصی و رایگان و انجام امور ثبت شرکتها و علائم تجاری هستند و اقدامات مورد نیاز را با حداقل هزینه و زمان در تمام طول سال برای شما انجام میدهند.
پنجشنبه, 20 خرداد 0
8 ماه پیش
10 ماه پیش
2 سال پیش
تمامی تغییرات و تصمیمات شرکتها در مجمع عمومی عادی یا مجمع عمومی فوق العاده و یا در جلسات هیئت مدیره انج...